Wczytuję dane...

Jaka aktywność dla snowboardera na wiosnę?

Jaka aktywność dla snowboardera na wiosnę?

Kiedy zima jest już za pasem, większość osób jeżdżących na snowboardzie robi sobie przerwę od ulubionego sportu. Deski pozostają zatem w szafie, a w głowie pojawia się pytanie, jaka aktywność dla snowboardera jest najlepsza na wiosnę. Nikt nie chce przecież stracić sportowej formy i nie skorzystać z pięknej pogody.

Sport dla snowboardera - bieganie wiosną

Bieganie jako regularna aktywność jest to sport bardzo korzystny dla zdrowia. Nie tylko pomaga utrzymać układ mięśniowo-szkieletowy w doskonałym stanie, ale poprawia również samopoczucie. Zwłaszcza bieganie na świeżym powietrzu może być dla snowboardera sporym wzmocnieniem. Jeżeli zdecydujesz się na tę formę aktywności fizycznej, zaopatrz się w odpowiednie akcesoria. Pamiętaj również o tym, jak ważne dla Twojego komfortu i bezpieczeństwa są obuwie.

Bielizna termiczna, czyli termoaktywna również może zwiększyć efektywność i satysfakcję płynącą z biegania wiosną. Bielizna termoaktywna zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet jest pierwszą warstwą odzieży do biegania. To także jeden z najważniejszych elementów jego stroju.

W momencie, gdy jest odpowiednio dopasowana, pełni funkcję termoregulacji. Nie tylko doskonale przylega do ciała, ale także nie ogranicza żadnych ruchów. Uprawiając bieganie wiosną, warto również skorzystać z planu treningowego. Wiele z nich jest dostępnych w internecie. Liczą się bowiem nie tylko motywacja i wysiłek, ale również zorganizowanie w trakcie aktywności fizycznej.

Aktywność dla snowboardera - jazda rowerem wiosną

W nieco cieplejszą pogodę, deskę snowboardową śmiało można zamienić na rower. Jazda gwarantuje podobnie jak bieganie wzmocnienie całego układu mięśniowo-szkieletowego. Podobnie jednak jak w przypadku biegania, trzeba zadbać o odpowiednie akcesoria, a także strój. Podobnie jak poprzednio niezastąpiona okazuje się bielizna termiczna. Ważne są również kaski dla zachowania pełnego bezpieczeństwa i odpowiednie obuwie.

Buty na rower powinny mieć nieco usztywnioną podeszwę po to, aby skutecznie przekazywały siłę mięśni. Podobnie jak w przypadku biegania, polecamy od samego początku jeździć zgodnie z przemyślanym planem treningowym. Dla przykładu na samym początku mogą być to krótkie sprinty trwające około 15 -30 sekund, które są przerywane fazą odpoczynku, to znaczy znacznie wolniejszą jazdą. W internecie jest mnóstwo informacji na temat mniej i bardziej zaawansowanych form treningu.

Z pewnością trzeba jednak uważać, aby nie przesadzić z obciążeniem. Nikt nie chce przecież leczyć kontuzji. Odpowiednio spędzona wiosna sprawia, że snowboarder wróci na zimowy sezon w doskonałej formie. Zachęcamy do aktywności wiosną, a także uzupełnienia swojego sprzętu snowboardowego jeszcze zanim rozpocznie się sezon zimowy.